Het nieuwe plan de campagne - Reisverslag uit Vientiane, Laos van veerle burmeister - WaarBenJij.nu Het nieuwe plan de campagne - Reisverslag uit Vientiane, Laos van veerle burmeister - WaarBenJij.nu

Het nieuwe plan de campagne

Door: Veerle Burmeister

Blijf op de hoogte en volg veerle

21 Januari 2015 | Laos, Vientiane

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes daar in het oh zo koude Nederland!
Aangezien ik de komende tijd weer veel ga verplaatsen, leek het me goed om daarvoor nog even een nieuwe update te plaatsen.

Als het goed is hebben jullie mijn verslag over oud en nieuw gelezen waarin er ook een gekke Braziliaan(Henry) ter spraken kwam. Deze gek heeft nog een grote rol in mijn 2 weken daarna gespeeld. In mijn eentje vertrok ik 's avonds 21:00 van Vientiane naar the 4000 Islands helemaal in het zuidelijke puntje van Laos. De nachtbus was echt heel erg relaxed. Er zat een wc in en je lag op een twee persoonsbed die je deelde met iemand anders. Ik was natuurlijk super bang dat er 1 of andere behaarde zweterige vent naast me kwam liggen of iemand die de hele tijd met je wilt praten, maar inplaats daar van kwam ik in een bed te liggen met een super schattig en klein Duits vrouwtje. Hierdoor ervaarde ik mijn eerste 'ik mis mijn moeder' momentje. Ze leek zo veel op mijn moeder en ze was ook nog is zo schattig en lief als die van mij. Ik had echt de neiging om even tegen haar aante kruipen en haar handje vast te houden. Ik hou van mijn ouders, maar ik ben absoluut nooit een heimweekind geweest. Dit was voor het eerst dat ik haar echt even miste. Aaaaaaah...(traantjes mogen gelaten worden)

De volgende ochtend kwam ik aan op de plek waar we de boot moesten pakken om bij de 4000 islands te komen. Na 15 minuten kwamen we eindelijk aan. The 4000 islands zijn prachtig. Het eiland waar ik op zat heet Don Det en ligt midden in een soort van kruising in de Mekong revier. Onderweg had ik een heel aardig nederlands meisje/vrouw van 29 ontmoet uit Eindhoven. Samen met haar en nog drie anderen besloten we om accomodatie te gaan zoeken. De eerste beste Bungalow die we bekeken, beviel ons heel goed! Een kleine bungalowmet eigen badkamer en uitzicht op de Mekong. Je zat als goed als boven het water met je hangmatje. Terwijl ik de binnenkant van het huisje aan het bekijken was...hoorde ik ineens een bekende stem en een bekende naam. BOEBOEEE..EY BOEBOEE! Ik keek naast me en daar lag hij. De gekke Braziliaan lag in het bungalow'tje naast me in zijn hangmat met zijn net gedraaide jointje. Ik had Henry sinds de dag na oud en nieuw niet meer gezien en was eigenlijk al vergeten dat hij ook naar Don Det zou gaan. Ik was zo blij om hem te zien,want met hem kan je altijd lachen. Ik trok gelijk bij hem in om de kosten te delen. We hebben eerst de halve dag in de hangmatten gelegen en bijgekletst en toen zijn we daarna fietsjes gaan huren om aan de andere kant van het eiland de zonsondergang te zien. BE-AU-TI-FULL!

HENRY:
Henry is een 21 jarige braziliaanse jongen met grootste wereld dromen. Hij was al 7 maanden aan het reizen toen ik hem voor het eerst sprak. Hij heeft 3 maanden in Ierland gewerkt om engels te leren en is daarna 3 maanden door europa gaan reizen. Italy, Greece, praag, berlijn,polen enz. Nu Reist hij rond in Azie en weet niet wanneer hij naar huis gaat. Hij zal een jointje NOOIT afslaan en muziek is 1 van zijn grootste passies. Hij doet niet anders dan meeschreeuwen met al zijn portugese en braziliaanse muziek. Als we uitgingen, was hij de allereerste die stond te dansen. Op zijn borst staat:'its all in your head' getatoeëerd omdat Henry geloofd dat alles wat je wilt mogelijk is. Alles wat je tegen houd zijn dingen die je zelf creeërt in je hoofd. Klinkt als een top vent toch?
Maar ook Henry heeft zo zijn dingentjes. Hij komt ALTIJD te laat, veranderd zijn plannen de laatste seconde nog, je kan niet op hem rekenen en vernieuwing om de 2 dagen geeft hem een bepaalde kick. Op zijn manier is hij dan ook best onrustig. Nu heben jullie een beetje een beeld van Henry.

Na mijn eerste dag op the 4000 islands ben ik lekker vroeg gaan slapen omdat Henry en ik ons hadden ingeschreven om te kanoën de volgende dag. Om half negen hadden we ontbijt en vertrokken daarna met een hele groep naar het water. Henry en ik zaten samen in een kano en waren bizar actief samen. Wat me altijd zo tegenvalt aan kanoën is dat het er altijd zo simpel,chill en relaxing uitziet. Maar eigenlijk is het een zieke work-out, doodvermoeiend en gevaarlijk als je met Henry in het bootje zit. De hele dag moesten we door stromingen heen en door enorme open vlaktes. Het was echt prachtig! De mekong is een hele indrukwekkende rivier en de natuur erom heen is ook echt heel mooi. We vaarden tussen de water buffalo's door en zagen mooie watervallen. Na de lunch bezochten we de grootste waterval van zuid-oost azië! Soms besef je niet hoe sterk water kan zijn tot je zo'n enorme waterval ziet. Helemaal uitgeput en verbrand keerde we na zonsondergang terug naar de Bungalow. In laos spelen ze overal de serie 'friends' af! MIJN FAVORIETE SERIE EVER!!! Elke avond na het eten zaten we lekker friends te kijken en gingen vervolgens een potje poolen in de Reggae bar.

We hebben veel gerelaxed en gelachen op de islands en op onze laatste dag zijn we met de eigenaar van de Reggae bar naar zijn prive strandje gegaan met een klein groepje. We hadden muziek,drankjes en kaartspelletjes en we hebben natuurlijk gezwommen in de Mekong.
Henry en ik besloten samen naar Cambodja te reizen aangezien dat voor ons beiden de volgende bestemming was. Na een busrit van 14 uur met Portugees zingende Henry naast me die blijkbaar nooit doorheeft dat niemand anders zijn muziek kan horen, kwamen we eindelijk aan in Phnom Phen.(hoofdstad van Cambodja) Hier zijn Henry en ik samen 3 dagen door de stad heen gerend. De eerste dag naar de grote russiche markt,the royal palace en 100 andere tempels. De 2e dag zijn we naar de Killing Fields en het gevangenis museum geweest. Ik heb nooit echt goed geweten wat zich heeft afgespeeld in Cambodja en ik ben echt geschrokken. Wat een gruwelijk verhaal en geschiedenis heeft dit land. Ik hebmet tranen in mijn ogen door the killing fields gelopen. Je kreeg een koptelefoon op met een stem die je alles ertelde over wat je zag. Na die dag waren Henry en ik niet meer zo spraakzaam. Het was even iets anders dan de mooie tempels, feestjes en kano tochtjes. Ik heb daarna gelijk een boek gelezen over een persoonlijk verhaal van een jong meisje die die tijd in Cambodja heeft overleefd.

In Phnom phen merkte ik dat Henry zich begon te vervelen. Niet alleen in de stad, maar zoals ik al zei is henry heel snel toe aan vernieuwing. Ik had het idee dat hij ook nieuwe mensen wilde ontmoeten en een beetje in zichzelf gekeerd was. Henry is eigenlijk alleen gelukkig als hij om de 3 dagen met een nieuwe groep mensen reist en nieuwe dingen meemaakt. Ik nam het niet persoonlijk op..want zo is hij gewoon. hij mist nooit iemand en ziet al de dingen die hij opbouwt op reis als korte en sterke vriendschappen. Toch besloot hij om mij nog te volgen naar sihanoukville ten zuiden van de hoofstad. Hier zou ik mijn eerste strand gaan zien! We namen samen de bus en ontmoette een heel leuk nederlands meisje in de tuk-tuk onderweg naar het hostel. Dit meisje heet Nienke en haar ontmoeten is 1 van de beste dingen op mijn reis geweest!We namen samen een hostel en en lagen de volgende 2 dagen samen op het strand. Ik vond het echt heerlijk om EINDELIJK weer is met een nederlander te praten en nog beter...EEN MEISJE! We hebben lekker over allemaal domme vrouwen dingen gepraat. Nortmaal haat ik het om over nagellak,crémetjes en schoenen te praten, maar zelfs daar genoot ik nu van! Ze besloot om met ons mee te gaan naar Koh rong(een super mooi eiland) waar ik mijn verjaardag zou gaan vieren.

Nienke en ik hadden ons boot ticket al gekocht want Henry kon weer is geen keuzes maken. Uiteindelijk kocht hij ook een ticket, maar die zou 2 uur later aankomen dan die van ons.Koh rong is een parijs! Geen ATM's, geen wegen dus ook geen vervelende tuk tuk drivers die aan je kop zueren elke minuut van de dag. Zwembad blauw water en witte stranden. Hier had ik zo naar uitgekeken! na anderhalve maand tempels bezoeken ben je daar echt klaar mee! Eindelijk kon ik een beetje bruin worden en relaxen! Nienke en ik kochten gingen in een barretje zitten om wat te drinken ente wachten tot Henry aankwam. We hadden al een prachtige bungalow gehuurd voor ons drie. Maaaaaar.... Henry kwam nooit aan. Na uren wachten en 14 sms'jes waren we toch een beetje bezorgd. In de avond hadden we de hoop opgegeven en zijn maar gaan geniten van het eiland. Lekker kletsen, op strand liggen en eten onder de sterren. Nienkeen ik heb dezelfde humor en voelen ons helemaal bij elkaar op ons gemak. Het klikte meteen! We Zijn naar long beach gegaan wat bekend staat als 1 van demooiste stranden in Azie en hebben daar de zonsondergang gekeken. Na drie dagen op koh rond ging ik ontbijt halenen wie kwam ik tegen? HENRY! daar zat hij..heel relaxed met zijn backpack eneen biertje. We keken elkaar 1 minuut aan begonnen keihard te lachen. Hij was blijkbaar wel dezelfde dag aangekomen maar was gewoon naar een andere plek gegaan. Dat is Henry.. hij zegt niks en gaat gewoon zijn eigen pad weer. Ondanks het feit dat ik het irritant vond dat hij niks had laten horen hebben we een leuk afscheid van elkaar genomen. Hij ging weer terug naar het vaste land. Nienke en ik konden maar niet weg van Koh rong. We hadden het zo lekker en onze bungalow was ons huisje geworden. Elke dag lezen,slapen,chillen en lachen hield ons wel een week zoet. Ook rekte we de tijd een beetje omdat we geen afscheid van elkaar wouden nemen. Zij zou naar Vietnam gaan en ik wou nog naar de eilanden in het zuiden van Thailand.

Op onze laatste avond veranderde alles! We hadden het erover dat we het zo leuk samen hadden..en toen kwam het plan! Ik zou na thailand naar bali gaan, maar dat plan is van de tafel. Zij is vanochtend vertrokken naar Vietnam en ik vertrek over een paar dagen naar Siem riep en dan naar Thailand. Maar 1 maart gaan we samen 1 maand naar de Filipijnen!!!!! Dit is ook mijn laatste maand want ik kom 1 maand eerder terug. Money is running low! Ik heb hier super veel zin in want dit is voor mij de ultieme afsluiting. De filipijnen zou ik nooit echt alleen doen, maar samen met nienk word het geweldig!

Ik ben nu echt kapot van het schrijven op deze stomme computer en ga lekker op het strand liggen!

Laterrrrrrr suckers!!!

kusjes met spuug,

De dwerg met voor het eerste in haar leven een plan.


  • 21 Januari 2015 - 16:14

    Dorinde:

    ge-wel-dig dit veer! Logisch dat je je mama mist op dat soort momenten vooral de jouwe is nogal moeilijk om te missen haha!!! Tof dat je het er zo leuk hebt! We zien je snel weer terug, be safe!

  • 21 Januari 2015 - 17:09

    Mama:

    Lieve Veerle, wat een leuk reisverslag. Aach, je miste me! Nou, ik mis jou ook. Leuk van je plan met Nienke. geniet nog maar van de komende tijd. Manila is net zo heet en klef als Bangkok en kijk uit voor de opstandelingen in de bergen. God bless. Xxxxx de oma met duizend plannen

  • 22 Januari 2015 - 16:23

    Gustaaf Burmeister:

    Veertje,
    Je schrijft dat Henry al 7 maanden aan het reizen was en ook nog in Ireland was en in Europa en nu nog steeds aan het reizen is. Als jij er in 4 maanden al 5000 euro doorheen jaagt, moet hij zeker al tussen de 10-20.000 euro verpatst hebben. Is zijn vader miljonair of berooft hij af en toe een bank? Is hij later als hij groot is uberhaupt capabel om een huisje-boompje-beestje bestaan op te bouwen?
    Volgende vraag : Kom je op je reis nog bij dat beroemde strand van Leonardio Di Caprio?
    Laatste vraag : Zit de mogelijkheid er in dat Nienke een vriendin "ever" wordt en dat de kans bestaat dat wij haar ook nog eens zullen ontmoeten of andere patjakkers daar?
    Daddy XXX

  • 22 Januari 2015 - 19:05

    Veerle:

    Lieve papa, Henry heeft gewerkt in Ierland. Dit betekend: gratis accommodatie en ook Soms nog gratis eten. Dit is dus bijna kosteloos geweest.. Soma verdien je er zelfs nog wat aan! Daarvoor heeft hij net als ik ook gewoon erg hard gewerkt voor zijn reis. Hij zal wellicht ook nog wel een vader met wat reserve geld achter de hand hebben.

    Antwoord 2:
    Ik ga over een paar dagen naar mijn laatste bestemming in Cambodja. Siem riep om de ankor tempels te bekijken. Daarna vertrek ik naar de eilanden in het zuiden van Thailand waaronder ook koh phi phi. Dat ia het strand waar 'The beach' met Leonardo is opgenomen. Dus.... Ja.

    Antwoord 3:
    Nienke is iemand die ik graag nog wil zien in Nederland. Wel lastig ia dat ze uit Drenthe komt en in Groningen woont en studeert. Dus of je haar zult ontmoeten....? Geen idee! Wie weet ooit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

veerle

Morgenochtend op 2 december vertrek ik voor vijf maanden naar het werelddeel waar ze goed kunnen masseren. Een perfecte plek voor mij dus. Nu lig ik nog vol zenuwen en losgeslagen emoties in mijn bed en morgen vlieg ik naar BANGKOK! Om iedereen een beetje up to date te houden, heb ik deze blog aangemaakt! Elke maand zal ik proberen een leuk verhaaltje met al mijn hoogte en dieptepunten te schrijven. FALLOW ME AND WATCH ME FAIL!(hopelijk niet)

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 5570

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 01 Mei 2015

TOT (N) OOIT?!

Landen bezocht: