Het begin van het einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van veerle burmeister - WaarBenJij.nu Het begin van het einde - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van veerle burmeister - WaarBenJij.nu

Het begin van het einde

Door: Veerle Burmeister

Blijf op de hoogte en volg veerle

01 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Dag vriendjes en vriendinnetjes,

Het is weer is tijd voor een nieuwe update vind ik. Hoe langer ik reis, hoe meer deze blog een verplichting word.
Mijn laatste blog schreef ik in het Zuiden van Cambodja. Nienke en ik hadden net afscheid van elkaar genomen en ik zou nog 2 dagen op Otres Beach verblijven voordat ik naar Siem Riep zou gaan. Dit zijn geen twee nachtjes geworden, maar 2,5 week!!!

Otres beach/done right:

Done right...oooh done right. Het hostel waar ik mij 2,5 week zo thuis heb gevoeld. Ik kon er maar niet weg komen. De mensen werden mijn familie en mijn kamertje werd mijn huis. Na 2 maanden reizen is het echt heel fijn om een plek te hebben waar je wat meer opbouwt dan een kort gesprek met de altijd zelfde vragen. Waar kom je vandaan? Wat doe je in nederland? Hoelang reis je al? Waar ben je geweest?

Nee. Bij Done right zat ik avonden lang van wijntjes en de meest diepgaande en grappige gesprekken te genieten. Ik heb werkelijk 2,5 niets gedaan. Ik lag de hele dag in een hangmat en op het strand. Ik nam twee keer per dag een massage en kocht regelmatig sappig vers fruit. Elke dsg liep ik standaard een uur over het strand met mijn headphones in en in de avond genoot ik kwijlend en schranzend bij de plaatstelijke pizzaria. Ik hoor jullie nu al denken: Wie gaat er nou pizza eten in azie? wat zonde!

antwoord: IK! ik heb een zorgwekkende pizza verslaving en soms heb ik dus even mijn kaas met tomatensaus en tonno spuitje nodig. DONT JUDGE! Elke zondag bij Doneright werd er een familie diner georganiseerd. Voor het hele hostel werd er dan een traditionale maaltijd gemaakt en daar aten we dan met z'n allen van aan een lange tafel vol met kaarsen en gezelligheid.
Om jullie nog een goed beeld te geven van dit prachtige paradijsje...kun je hier mijn trip advisor review lezen. (het enige review wat ik ooit heb geschreven)

REVIEW:
Done right.. A place i Will never forget. A place where i felt at home for the first time in 2 months of traveling. The staff bacame my family And my room became my home. Even though the toilet is not a place you can relax And play a game of Sudoku... The rest is just a-ma-zing! Ever sundaynight there is a family diner where you sit around a big table And enjoy an amazing meal while you'll enjoy Some live music Or a traditional Cambodian dance group. Behind the bar is a realy strange but realy sweet And entertaining bartender called Eddy. He Will make your stay even better. The big bear boss Sam Will protect you from Any danger And in his teddy pyjama's he Will give you a feeling of comfort. And when you pass out on weed, there Will apear a man who calls himself Derek out of nowhere.. He takes of his shirt And carries You with his strong arms And fully trained abbs to a platform where he Will take care of you by Poring alcohol in youre wounds. He Will look at you with his Orlando bloom eyes And says: its always a good day when you can Carry a woman And take of shirt at the same time. I stayed at done right for over 2,5 weeks And was addicted to the place. I still Miss it now that im gone. Go And SEe for yourself!

You can check out..but you can never leave.

Booboo

Ik mis deze plek nog steeds en ik weet zeker dat ik hier ooit nog terug ga komen. Nadat ik eindelijk de stap had kunnen nemen om weg te gaan, ben ik naar Siem riep gegaan. Erg leuk stadje met veel eet tentjes en iedereen gebruikt daar fietsen. Ik ontmoette een meisje in mijn hostel en we zijn die dag samen naar de Ankor Watt tempels gegaan. Prachtig! Echt heel erg indrukwekkend. Dat mensen zoiets kunnen maken verbaasd me nog steed elke dag. We keken de zonsondergang en vertrokken toen weer terug naar ons hostel. Siem Riep was een korte tussenstop voor mij, want ik zou daarna weer naar thailand vertrekken. Ik genoot nog even van wat massages en boekte toen mijn transport naar Thailand. Ik had inmiddels al zoveel massages gehad dat het pijn begon te doen als de kleine vrouwtjes mijn voeten alleen al aanraakten, dus ik heb even een kleine break genomen van alle massages.

Na een ziek lange en vermoeiende rit, kwam ik eindelijk aan in Bangkok. Heel vreemd om hier weer aan te komen. Toen ik stond te onderhandelen met een tuk-tuk driver en vervolgens boos wegliep en besloot zelf wel te zoeken, besefte ik hoeveel ik veranderd ben vergeleken met mijn eerste paar dagen in bangkok. Ik ben niet bang meer. Ik ben niet meer onzeker en voel me totaal op mijn gemak zo in mijn eentje. Ik ken de prijzen, het systeem en ik weet nu (ongelofelijk maar waar) ook hoe een kaart werkt.
Heel vreemd om op dezelfde plek te zijn als waar het 2 maanden geleden begon. Ik bewandel de straten van Bangkok echt als een ander mens.
Ik boekte een trein voor de volgende dag die me naar het zuiden zou brengen om daar de eilanden te bezoeken.

De volgende avond vertrok ik met de nachttrein naar het Zuiden van Thailand. Ik had besloten direct naar Krabi te gaan. Eenmaal bij Krabi aangekomen...was ik in de war. Uhmmm waar is het strand? Krabi is toch een eiland? Nee dus. Dit soort dingen overkomen je dus als je geen lonely planet hebt haha! Maar what the heck...binnen een uur had ik een mooi bootje gevonden die me naar koh phi phi kon brengen. Ik ontmoette op de boot twee duitse gasten met wie ik drie dagen een kamer heb gedeeld. Het waren echt een stelletje sukkels en ze hebben mijn oplader gestolen. THOSE GERMANS!! Koh phi phi vond ik niks. Wat je daar doet kun je ook in sunny beach bulgarije doen. Slechte feesten en iedereen is elke avond lam. Ik ben 1 x uitgeweest en heb toen een kickbox wedstrijd gedaan in een club. Ze hadden daar een echte ring en echte vechtkleding. Dronken toeristen vochten daar voor een bucket met drank. De mensen die mij kennen zullen ook niet verbaasd zijn dat ik met een paar drankjes en een grote mond zo die ring in stap. Dit heb ik gedaan. Ik heb gewonnen, heb gedronken maar ook bijna mijn teen gebroken, dus geen gevechten meer voor mij. Koh phi phi heeft hele mooie plekjes, maar over het algemeen vind ik het geen aanrader.

Ik was ook maar al te blij toen ik op koh lanta aankwam. Echt een soort OTRES BEACH feeling. Ik sliep in een enorme boomhut. Alles is van hout, je slaapt op mantjes op de grond en loopt met je voeten over zand. Chill out house was de naam van mijn hostel. Hier heb ik mijn lieve Suzanneke ontmoet. Toen ik haar zag zitten dacht ik al dat ze nederlands wat. Na een kort engels gesprek was het duidelijk dat we beiden uit nederland kwamen. Toen ik hoorde dat ze uit Rotterdam kwam, vond ik har gelijk leuk.

SUZAN:
Suus is een pittige chick die niet bang is om te zeggen wat ze denkt. 80% van de tijd slaat ze de meest groffe taal uit, maar 20% van de tijd praat je met een ongelofelijk intelligente geneeskunde student/hoofd van het bestuur van haar studie. Het ene moment zouden we zo samen als een stel bouwvakkers kunnen gaan werken, maar het andere moment is het dokter Suus en creatieve pocahontas. Suus is verslaafd aan vollybal en speelt dat het liefst elke dag van de week. Gelukkig hadden ze daar elke dag een vollybal wedstrijd. Dan stond ze met haar grote rotterdamse smoel iedereen te coachen. een heerlijk kind en ik ga haar zeker opzoeken in nederland.

Na koh lanta zijn suus en ik samen naar Koh tao gegaan. Nee we gingen niet duiken! Dat is echt zooooo 2014..... Eeerlijk gezegd hadden we er geen geld voor dus zijn we maar als een stelletje nerds gaan snorkelen. Ook erg leuk! Suus kwam met het plan om te gaan hiken. Ik vond het een goed idee, maar er was 1 probleem. Suus rookt bijna niet en sport elke dag. Ik... rook hier een pakje per dag en lig 70% van de tijd met mn dikke kont in een hangmat. Na 3 heuvels moest ik bijna overgeven en stond rood aangelopen op mijn benen te steunen. Suus daarintegen...liep rennend de berg om en riep af en toe over haar schouder dat ik niet moest zeuren en dat ik een pussy was. (ze is echt heel aardig)
Toen ik zag wat er nog voor mij lag, ben ik achterop een scooter van een zweed gesprongen en zei tegen suus dat ik haar wel boven bij het view point zou zien. Onderweg lag ik dubbel van het lachen. De berg was zo stijl en zo onstabiel...Suus is gek dacht ik! We zijn elkaar die dag compleet verloren. Ik heb als nog gezweet en gelopen door de bergen. Ik heb 3 keer gelift. op twee scooters en een Quat. Een hele ervaring. We hebben elkaar nooit gevonden en zagen elkaar weer terug bij het hostel aan het einde van de dag.

Ik ben een week op Koh tao geweest en het is me goed bevallen. Een prachtig Eiland! Nu heb ik gisternacht mijn 2 uur vertraagde nachttrein naar Bangkok genomen. En daar stond Tante Pollewop(Nienke) op me te wachten! Zooooo leuk haar weer te zien na onze geweldige week op Koh rong! We zijn helemaal bijgepraat en bereiden ons nu met een lonley planet voor op onze reis naar de Filipijnen! Morgen vertrekken we!

Een nieuw land, een nieuw avontuur en nieuwe verhalen! hopelijk worden we niet ontvoerd door ISIS en kunnen we gewoon onschuldige berg beekjes bekijken. Mijn laatste maand gaat beginnen en ik ga er met de volle 100% van genieten!

Toedeloeeeeeeee motherfu*kerzz

De dwerg zonder plan

  • 01 Maart 2015 - 19:06

    Angelina :

    Hé skate,
    Jeetje wat maak jij een super reis! En ja kut je. ..ik ben nog steeds jaloers. ..
    Heerlijk om weer wat van je telezen.je vermaakt je iig erg goed.
    Meis blijf genieten.
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

veerle

Morgenochtend op 2 december vertrek ik voor vijf maanden naar het werelddeel waar ze goed kunnen masseren. Een perfecte plek voor mij dus. Nu lig ik nog vol zenuwen en losgeslagen emoties in mijn bed en morgen vlieg ik naar BANGKOK! Om iedereen een beetje up to date te houden, heb ik deze blog aangemaakt! Elke maand zal ik proberen een leuk verhaaltje met al mijn hoogte en dieptepunten te schrijven. FALLOW ME AND WATCH ME FAIL!(hopelijk niet)

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 5561

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 01 Mei 2015

TOT (N) OOIT?!

Landen bezocht: