Een maand verdwaald - Reisverslag uit Vientiane, Laos van veerle burmeister - WaarBenJij.nu Een maand verdwaald - Reisverslag uit Vientiane, Laos van veerle burmeister - WaarBenJij.nu

Een maand verdwaald

Door: Veerle Burmeister

Blijf op de hoogte en volg veerle

03 Januari 2015 | Laos, Vientiane

Een maand! Nog vier te gaan dus.
Mijn trouwe volgers hebben al een tijdje niets van me gehoord. Mijn oprechte excuses hiervoor, maar er gebeurd zoveel en er is zoveel te zien!
Het is zonde om elke keer achter een computer te duiken terwijl ik ook op een berg kan chillen met een paar monniken;)

Waar was ik gebleven...OHJA PAI!

Na mijn mooie avontuurmet Gina en Zoe in Chiang mai, ben ik vetrokken naar PAI. Om 1 uur in de middag werd ik opgehaald door een busje die me vervolgens naar het echte vervoersmiddel zou brengen. Onderweg werden er meerdere mensen opgepikt en toen we het anderebusje bereikten..waren we alweer een uur verder. Aangezien ik nooit een hostel boek tot ik er ben, hoopte ik dat het niet al te laat zou worden, want een hostel zoeken in het donker is al een stuk moeilijker. In het busje ontmoette ik Sky en Rich. Twee amerikanen die allebei alleen aan het reizen waren. Rich kwam over als een zweverige reiziger from Long Island die het beeld wat wij van Amerikanen hebben(het over-social/we love you all/god bless you beeld) Duidelijk liet zien. Sky Zag eruit als een bad-ass biker from California. Zijn vocabulaire bestond voornamelijk uit: Like yeah, like..i dont know, like yeah, yeah yeah, word, like jamming this shit. Nooit gedacht dat deze bad-ass biker mijn travelbuddy zou worden voor de komende twee weken.

Toen we aankwamen in Pai,(in het donker) Voelde ik mij meteen thuis. 1 groot hippiehol met muziek en leuke marktjes. Heel anders dan ik van de rest van Thailand gewend was. Allemaal leuke barretjes en een arty-farty atmosphere. Samen met de Zwerverige Amerikaan zocht ik een hostel, want wij hadden allebei nog niks. Een schattig klein Guesthouse voor 200 baht per nacht per persoon was het enige beschikbare. Geen backpackers, maar goed voor een eerste nacht. Die avond zijn Rich en ik de barretjes en de markt gaan verkennen en de eerst zo irritante over reacting american werd ineens een super gezellige gast waarmee ik me helemaal heb scheef gelachen die avond. We hadden gelijk contact met een groep engelse jongens waarvan ik bij 1 jongen later op de avond een tepelpiercing heb gezet. De volgende ochtend vertrokken we vroeg uit het hostel om een nieuwe te zoeken, maar onderweg kwamen we Sky weer tegen die ons vertelde over het super leuke hostel waar hij in zat. Omdat we geen zin hadden om te zoeken, hebben we op zijn woord vertrouwd en zo kwam ik bij PURPLE MONKEY! Kleine hutjes aan de rivier, 12 pitbull pups en een groep van 20 leuke backpackers. Pai was geweldig! Scooters huren en verdwalen was wat we daar het meest deden. Gewoon rijden en zien waar je uitkomt. Prachtige Canyons en sweaty hotsprings hebben we bezocht.Ik heb bij die Canyon mijn eerste hoogtevrees moment gehad. Ik heb er nooit last van gehad en spring zonder moeite van een hijskraan af, maar dit was anders. Rich en sky besloten te gaan verkennen en ik was natuurlijk ook enthousiast. Maar klimmen zonder enige veiligheids maatregelen verandere de zaak. Ik kon niet meer verder op een bepaald stuk rots en voelde me echt helemaal opgesloten. Ik heb zelfs gehuid. Voor alle mensen met hoogtevrees die ik ooit heb gepusht..HET SPIJT ME! Ik weet nu hoe het voelt om die angst te ervaren, okal is het een klein riggeltje. Maargoed..ik heb mijn angsten overwonnen en de klim afgemaakt.

Het enige nadeel van pai was dat er een backpackers virus rondvloog. IE-DE-REEN was ziek in Pai. Na vier dagen gezond rondlopen, dacht ik dat ik er zonder ziekte mee weg zou komen. Maar die avond sloeg het om..TUN TUN TUN!! Na een gezellig avondje kamvuur ging ik naar bed om vredig te gaan slapen. 10 minuten later werd ik wakker met krampen en duizeligheid. Ik heb 9 uur lang om de 15 minuten gekotst. De hele nacht heb ik buiten gezeten en het hield maar niet op. Ik voelde me op dat moment zo alleen als maar kan. Toen om neger uur in de ochtend de wc nog 1 keer mijn naam riep, hield het daarna eindelijk op. Ik heb twee dagen alleen maar bj het hostel gezeten omdat mijn maag nog steeds een beetje van slag was. Eerste keer ziek..CHECK!

Sky en ik zijn die dagen heel close geworden. Hij is 33 en heeft twee vriendinnen. Een open-minded guy zal ik maar zeggen. Zijn verhalen werden gekker en gekker. Hij is een persoon met een verhaal en you love him or you dont! I LOVED HIM!

Na 1,5 week pai besloot ik dat het tijd was om te vertrekken. Sky wilde ook naar Laos, dus we besloten samen te gaan. In de tussentijd had ik een super leuk meisje uit Amsterdam ontmoet. Haar naam is Danza en we konden het echt heel goed vinden. Lekker direct en stomme droge humor. Helaas was pai haar laatste echte bestemming en dan zou ze alweer naar huis gaan. Jammer... zij was iemand waarmee ik wel vijf maanden had kunnen reizen. Ik bracht met Skye en danza nog 1 nacht door in Chaing mai en toen was het tijd om afscheid te nemen.

Skye en ik besloten de Slowboat (die de Mekong bevaart) naar Laos te nemen. Twee dagen doe je erover. 7 uur op de boot, een nachtje slapen op een tussenstop en weer 8 uur varen de volgende dag. Wat me gelijk opviel is de natuur in Laos. Het is zo mooi hier! De bergen, de watervallen, de grote stukken jungle..echt prachtig! Op de boot leerde we drie nieuw zeelanders en twee duitsers kennen waarmee we gelijk een klik hadden. Rory, Tipphany, Stefan, Henry en Karl. Eenmaal aangekomen in Luang Prebang(noordelijk gedeelte van Laos) Besloten we samen een hostel te zoeken.De kiwi's zijn de meest enthousiaste jongens die ik ooit heb ontmoet. Elke maaltijd is: Best feed ever bro!!! en elke nachtrust is: Goooooooooddd sleeep bro! Ik heb twee weken met ze opgetrokken dus ik ben nu zo'n nederlandse loser die constant bro en dude zegt. Die avond zijn we naar de bekendste bar gegaan. Het heet Utopia. Eerst ga je party machen en daarna brengen de Tuk-tuks je naar een bowlingbaan. Iedereen is lam..dus het is 1 grote chaos tijdens het bowlen!

De volgende dag vertrokken we al vroeg naar Veng Vieng.(iets zuidelijker)
In veng vieng zouden we kerst vieren dus we hadden niet heel veel tijd. In veng vieng hebben we een hele mooie blue lagoon bezocht en hebben we het welbekende TUBING gedaan. Je word met je zwemband bij de rivier afgedropt en gaat in het water een hele reeks barren langs. Een rivier vol backpackers, is een leuke ervaring kan ik je zeggen! Met kerst hebben we met z'n allen gegeten en geproost.
Ik was nu nog steeds de pimp van een groep van 7 Jongens. Meisjes ontwijken me denk ik. Ondertussen had Henry(de grappigste Braziliaan ever) zich bij ons aangesloten.

Na Kerst besloot Sky in veng vieng te blijven en trok ik verder met de duitsers en de kiwi's naar Viengtiane. Viengtine is de hoofdstad van Laos. Hier ben ik naar het Buddah park geweest en het presidental palace. Het was best wel een saaie plek, maar het was toch alleen maar een tussenstop voor de plek waar echt heen wilden...DREAMTIME! Toen ik nog geen plannen voor nieuwjaar had, vertelde de kiwi's mij over een plek in de jungle waar het geniaal scheen te zijn. We waren een leuke groep, dus de duitsers en ik besloten met ze mee te gaan. We werden zover mogelijk met de taxi gebracht, maar het laatste stuk moesten we lopen. De wegen waren te verrot en onstabiel om doorheen te komen. Helemaal bezweet kwamen we uiteindelijk aan bij een klein paradijsje. Geen electriciteit en geen warm water. Mike(israel) en Michelle(Australia) runnen deze plek al voor 8 jaar. Je slaapt in de meest creatieve houten/bamboe hutjes in het bos en de omgeving was zo relaxed dat ik er wel een maand had kunnen blijven. Het einge wat ik daar deed was lezen, kaartspellen spelen en kamvuurtjes bouwen. Ik ben daar helemaal tot rust gekomen. Oud en nieuw was een bescheiden feestje. Een groot kampvuur, champagne en een eenmalige opgeladen geluidsysteem. Ik had het niet anders willen vieren!

De kiwi's zitten nog in Dreamtime, de duitsers zijn vetrokken naar Vietnam en ik zit nu weer in de hoofdstad. Ik heb hier 1 nachtje geslapen en vertrek vanavond met de nachtbus naar de 4000 islands in het zuiden van Laos. Ik ben voor het eerst weer helemaal alleen en ik merk dat ik al veel minder onzeker ben dat mijn aankomt in Bangkok. Ik heb niks geboekt en zie dus wel weer waar ik terecht kom. Het afscheid met de kiwi's was een beetje triest want ik had het echt super leuk met hun, maar het is tijd voor een nieuw avontuur!

Na the islands vertrek ik naar combodja, want daar zit ik dan heel dichtbij!
Ik hoop dat ik jullie weer een beetje heb kunnen pleazzzen?!!!

Ik ga nu een bordje rijst met pittige pork eten en valium inslaan voor mijn busrit!

Kusjes met spuug,

De dwerg zonder plan.

  • 03 Januari 2015 - 16:14

    Angelina:

    Hé mop,
    Wat en heerlijke avonturen maak je weer mee!
    Ja ik voel nogsteeds een waanzinnige jaloezie!
    Geniet en ben save sexy.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

veerle

Morgenochtend op 2 december vertrek ik voor vijf maanden naar het werelddeel waar ze goed kunnen masseren. Een perfecte plek voor mij dus. Nu lig ik nog vol zenuwen en losgeslagen emoties in mijn bed en morgen vlieg ik naar BANGKOK! Om iedereen een beetje up to date te houden, heb ik deze blog aangemaakt! Elke maand zal ik proberen een leuk verhaaltje met al mijn hoogte en dieptepunten te schrijven. FALLOW ME AND WATCH ME FAIL!(hopelijk niet)

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 5565

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 01 Mei 2015

TOT (N) OOIT?!

Landen bezocht: