First week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van veerle burmeister - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van veerle burmeister - WaarBenJij.nu

First week

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg veerle

12 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Mijn eerst 1,5 week is een feit! Na een hele chille en lange nachttrein kwam ik zaterdag aan in chiang mai! Na Bangkok had ik het gevoel dat ik eindelijk kon ademen. Het is een stad, maar er hangt een hele relaxte sfeer. Veel backpackers en niet zo'n verstikkende hitte als in Bangkok. Het hostel waarin ik aankwam en nu voor mijn laatste uurtjes nog zit, is geweldig! Echt een hippiehol met veel mensen uit Frankrijk. Versta geen woord van wat ze zeggen, maar het klinkt heel mooi.

In de trein had ik een meisje ontmoet genaamd gina.Ze komt uit België en spreekt 5 talen. Ik vroeg haar waar ze heen ging want ik had zelf niks geboekt. Uiteindelijk een super leuke klik gehad voor 3 dagen. Een super gek wijf die in haar 3 weken Thailand zoveel mogelijk wilt zien. Dus als zij als een leipe alle tempels afrende , lag ik op een massage bedje en deed alles lekker rustig aan. Die avond ontmoette er ren Frans meisje genaamd Zoë en vroegen haar mee om wat te drinken die avond.
Er speelde een super slechte oude Thaise mannen band in een bar wat echt geniaal was...dus we zijn daar lekker tipsy geworden. Later op de avond hadden we een nieuwe vriend uit Venezuela genaamd Armando. De leipste gast die ik ooit heb ontmoet. Een typische surfer en de chillheid zelf. We kregen die avond een tip van een local die daar een bar runt. Een prachtig meer in de bergen waar je verblijft op huisjes die drijven op water. Er komen geen toeristen en het is goed verborgen. We schoven al onze plannen voor de volgende dag van de tafel en de volgende ochtend vertrokken we met een lekkere kater naar de locatie. Helaas zonder Armando want die kwam niet opdagen haha. Typical!

Een 1,5 uur lange rit de bergen in en toen waren we er... De mooiste plek waar ik tot nu toe ben geweest in mijn leven. Maar dat was pas het begin. Met een bootje werden we naar de huisjes gebracht die we toen nog niet konden zien. Helemaal stil en sommige zelfs emotioneel keken we naar ons verblijf. Een verborgen plek met een super groot meer. Bergen en en een heldere lucht. Niemand sprak Engels dus we hebben onze boeking op handen en voeten gedaan. We sliepen in een klein hutje dat dreef op het water. Je piste in een gat en er was alleen elektriciteit voor licht. Maar als je je deur uit liep dan sprong je zo het water in en kon je in je hangmat naar het oogverblindende uitzicht kijken. We aten vis die ze net hadden gevangen en we dronken biertjes met onze voetjes in het water. Alle huisjes waren verbonden met drijvende loop bruggetjes op het water. Die avond speelde we kaart met de buurman op onze drijvende veranda met wat kaarsjes en alcohol. Een spelletje genaamd pok deng. Hele uitdaging om dat aan ons uit te leggen. Onze buurman en zijn vroue( Uitrindelijk kwamen we erachter dat het een prostituee was) waren super gezellig en we speelde gitaar en zongen super vals alle Thaise songs mee.

De volgende dag chillde we nog even en toen ging het magische trio uit elkaar. Zoë naar krabi en gina weer naar een hoop andere tempels op andere plekken.

Ik heb eergisteren een super vette jungle track gedaan van 2 dagen en 1 overnachting. Ik zat in de groep met 2 Zwitsers en een Frans oud stel die geen woord Engels spraken. We rookte allemaal dus het ging wel wat trager dan de fanatieke groep voor ons, maar goed... Na 6 uur lopen,klimmen, hartkloppingen Rn zweet, kwamen er aan bij een waterval waar we lekker konden zwemmen en op olifanten mochten rijden. Daarna liepen Ee nog 2 uur naar ons super primitieve dorpje waar we sliepen bij een familie die daar woonden. We liepen tussen de varkens,honden en katten en kippen. De volgende dag weer lopen en toen bamboe raften. Het wad super vermoeiend maar echt het geld waard.

OHja.. (Voor gush) onze gids heette boeboe en ik vertelde hem dat jij mij ook zo noemde en toen moest hij lachen want boeboe betekend blijkbaar: the big one of the fat one! Thanks dad!

Gister ben ik uitgeweest met drie gekken uit Engeland. In mijn eerste echte dronken avond heb ik nu ervaren. Die gasten zijn niet bij te houden. Ik eindigde alleen in een toektoek. Had een uur onderhandeld over de prijs. Hij zei 50 baht. En ik zei 45 baht. Hij dacht die chick is gek want 5 baht is echt 10 cent misschien.

Nu zit ik te wachten op mijn bus. Ik ga naar pai wat 3,5 uur rijden ten noorden van chiang mai ligt. Een geweldige plaats hoor ik. Ik zal daar denk ik wat langer blijven om een beetje low budget te leven. Geld gaat snel! Kan de zeemeeuw me niet nog een duizendje gunnen? Na pai heb ik geen plan! Misschien Laos. We Will see! Hangt er vanaf wie ik ontmoet en waar ik zin in heb. Heerlijk!

Jullie horen wel weer van me.
Kusjes met spuug,

De dwerg zonder plan

  • 12 December 2014 - 10:36

    Angelina:

    he Dwerg zonder plan,

    Wauw wat maak jij een hoop gave dingen mee.
    Weet je nog dat wij een tijdje terug bij Amber in de tuin waren, ik vertelde je toen dat ik stinkend jaloers op je ben dat jij deze reis gaat maken! Weet je dat nog? Nou daar is geen klote aan veranderd,ben nog steeds intens jaloers op je. Dit had ik vroeger ook moeten doen. Als mijn zoon later oud genoeg is, zal ik dit hem ook zeker aanraden. ( al zou ik dan waarschijnlijk net als jouw thuisfront angstig zijn ) Net zo jaloers als ik ben, ben ik ook trots op je! Want je doet het maar mooi wel.
    Lieve tuinkabouter, geniet er van, kijk uit en have een hele mucho berg fun.

    Natte sompige kussen met snor van die ouwe gek

  • 13 December 2014 - 11:09

    Mama:

    dag schat, wat heerlijk dat je het naar je zin hebt. Heb je de pyamafoto op facebook gezien? haha!!
    Nog even een moederopmerking: drink niet zoveel. Het zit als een refrein in je reisverslag. Dan ga ik me zorgen maken. xxxmama. ook van papa

  • 13 December 2014 - 21:26

    Herma:

    he knappertje

    Wat maak je wat mee. Geweldig en avontuurlijk om te lezen. Ik ga je volgen en.......
    Doe ook voorzichtig, want kom heelhuids terug.

    Ps. Je moeder is top in het koor. Liefs
    Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

veerle

Morgenochtend op 2 december vertrek ik voor vijf maanden naar het werelddeel waar ze goed kunnen masseren. Een perfecte plek voor mij dus. Nu lig ik nog vol zenuwen en losgeslagen emoties in mijn bed en morgen vlieg ik naar BANGKOK! Om iedereen een beetje up to date te houden, heb ik deze blog aangemaakt! Elke maand zal ik proberen een leuk verhaaltje met al mijn hoogte en dieptepunten te schrijven. FALLOW ME AND WATCH ME FAIL!(hopelijk niet)

Actief sinds 01 Dec. 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 5563

Voorgaande reizen:

02 December 2014 - 01 Mei 2015

TOT (N) OOIT?!

Landen bezocht: